FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka oleju
Autor Wiadomość
jacus 
Coś napisał


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-26, 23:26   Kontrolka oleju

Witam

Po raz drugi dzisiaj rano zdarzyło mi się oglądać kontrolkę oleju świecącą na czerwono przy próbie uruchomienia zimnego silnika, zapalił za drugim razem bo za pierwszym kontrolka i mały sygnał dźwiękowy.
Co to znaczy?
Co należy robić a czego nie przy pierwszym uruchomieniu na takim mrozie?
Polo 1.9 D

Pozdrawiam
Jacek
_________________
POLO 1.9 D
 
 
 
ŁysyPY 
Coś napisał



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: z garażu
Wysłany: 2010-01-26, 23:29   

po pierwsze kontrolka oleju pali się praktycznie zawsze dopóki nie uruchomisz silnika. gdy się pali przy uruchomionym to wtedy jest problem. najprawdopodobniej olej zgęstniał ci do tego stopnia że pompa go nie zaciągała. jest to przypadłość większości aut przy takiej pogodzie- także nie dziw się. wymiana oleju i odpowiedni dobór jego parametrów:
- wartości typu 0w30 15w40 itd nie oznaczają nam wbrew opiniom czy to syntetyk półsyntetyk czy minerał. są to skrajne wartości temperatur dla danego oleju. poszukaj w necie tabeli olejowych z dokładnymi specyfikacjami interesującego Ciebie oleju. w swoim przypadku zwróć uwagę na wskaźnik TNB, temp krzepnięcia i lepkość przy określonych temp
_________________
http://lowsquad.pl/
http://allegro.pl/show_us...hp?uid=12720885
 
 
jacus 
Coś napisał


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-27, 00:22   

Tak właśnie myślałem ze to oznaki braku oleju w pompie, jeżdżę na Mobilu 15w40 także chyba na pewno zgęstniał.
Dzięki za odpowiedź ;)
_________________
POLO 1.9 D
 
 
 
Bartosz85 
Coś napisał



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-27, 10:06   

troche cie poprawie kolego bo oznaczenia np. 0w30 to nie sa skrajne temperatury tylko:
Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku. Czym ta liczba niższa, tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.
Druga liczba np. 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.
Także tu obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik.
_________________
6N 1,4 60KM
 
 
 
ŁysyPY 
Coś napisał



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: z garażu
Wysłany: 2010-01-27, 10:22   

"poprawiłeś" mnie i napisałeś to samo. to są właśnie skrajne temperatury. to tak samo jak z płynami chłodniczymi- jak -37st to nie znaczy że bryła lodu przy tej temp tylko skrajna i zaczyna się robić kasza
_________________
http://lowsquad.pl/
http://allegro.pl/show_us...hp?uid=12720885
 
 
Bartosz85 
Coś napisał



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-27, 11:21   

OK ale chcialem podkreslic ze chodzi tu o lepkosc i odpowiednie dzialanie. Jesli jakis olej ma 10 to nie znaczy ze ponizej 10stopni zamarznie itp. tylko poprostu nie bedzie juz dzialal tak jak powinien. Zmieniam slowo "poprawilem" na "uzupelnilem" twoja wypowiedz :)
_________________
6N 1,4 60KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group